Liten.

Jag vill bli liten igen....

Ena sekunden är jag lycklig och det finns hopp. Helt plötsligt vänder det och min tillvaro faller samman.

Ena dagen hoppar och sjunger jag till ljudet av en peppig  låt, kanske är jag på väg till skolan? Efter skolan lyssnar jag till en deppig låt som handlar om en tjej som håller sig vid liv med hjälp av piller.

När jag var liten körde jag en BOB bil. Man behövde inget dyrt körkort. Man bara hade en sprillans ny, fin röd BOB.

Jag vill vara liten igen och veta att det värsta tänkbara, är att jag kanske in får sitta bredvid bästisen

Jag vill vara liten igen så jag kan sitta och grina över bulan på knäet som mamma pussar på och säger "det går snart över guman"

Jag vill vara liten igen så att mitt liv kan kretsa kring de små sakerna

Jag vill vara liten igen så att allt ordnar sig när någon ler

Jag vill vara liten igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0