Att ha roligt är överskattat!

Lov? Jag har då inte märkt av något i alla fall. Är det inte körkorts teori, C-paper eller projektarbete så är det någon annan läx jag omedvetet förträngt! Nu vill jag bara ha stundenten och sommar!

En ganska frän och rolig sak har dock hänt under lovet! Jag tycker väldigt mycket om "Kejsaren av Portugallien" av Selma Lagerlöf. Och när jag sov hos mormor i onsdags letade jag efter den, tänkte att hon om någon borde ha den. Men mormor trodde inte det, men jag letade i bokhylorna ändå. Och visst hade hon den! Så jag tog den och gick och la mig. Sedan visade det sig att det stod något i boken (med blå skrivstil) Så jag gick till mormor och hon läste och försökte se vad det stod. Det visade sig att boken var utgiven 1930 och att det var självaste Selma som undertecknat med en hälsning!!! Det är ganska coolt! Det var nämligen så att min morfars mamma hade någon gång på 30-talet varit på mårbacka med "husfruarnas  förbund" eller dylikt och då hade hon träffat Selma och fått en autograf :D
Sånt gillar vi!, nu ska jag dock återgå till min C-paper!

Overandout-

Kommentarer
Postat av: sofia

åh :D jäklar va roligt!!!

2010-03-07 @ 09:54:46
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: Pernilla Ivefjord

Helt otroligt!!!

jag leta på nätet efter just detta det är så att jag har en likadan från 1929...

mvh pernilla

2010-11-23 @ 02:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0