Jag vet, för jag har upplevt den.

Jag vill ha sommar, sol och värme. Jag är en regnmänniska. Jag gillar det gråa, tyst smattrande regnet mot glasrutan, den vinande vinden i träden. Men t o m jag blir mättad. Jag är ett glas vatten som man häller en massa socker i. Tillslut klara inte vattnet att ta vara på mer socker och då lägger det sig på botten. Jag är mättad på regn, det är nog nu.

 För nu vill jag ha sol, jag vill ha fräknar som ligger tätt i ansiktet, ett leende som matchar den fina sommarklänningen, mjukglassen som smälter och rinner ner på handen. Jag vill ha en vid kjol som fladdrar när jag barnsligt snurrar runt. Jag vill verkligen känna smaken av jordgubbar i munnen, ligga i badenbaden stolen ute hos mormor, sova i sommarstugen med kompisar och springa ner till sjön och svalka mig när solen gassat för hårt mot min vinterbleka hud. Jag vill ha en riktigt, härlig och underbar svensk sommar! Inget är bättre en den svenska sommaren. Och jag vill ha den nu.

Så nu är det bara att vänta, snart ska regnet ta slut, sommaren börja och livet skina av solen från 
EN RIKTIG SVENSK SOMMAR!




livet leker.

Kommentarer
Postat av: sofia

haha.. ja. det är sant. anna räknas faktiskt inte! :p

2009-05-26 @ 18:57:58
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/
Postat av: Sofie ;)

Härligt, jag vill oxå ha sommar, fast regnet är mysigt ibland !! <3 <3

2009-05-27 @ 08:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0