slut på sommaren?

Är det slutet på sommaren och början på något annat? eller kan jag ha både sommarlov och jobb?

Idag har jag min sista lediga dag innan jag börjar jobba. Visst har jag lediga dagar emellanåt, men de kanske jag behöver för att vila upp mig på igen. Det här är mitt sista sommarlov någonsin, och jag ska jobba upp det. Är det värt det? det vet jag faktiskt inte riktigt än. Men jag tror faktiskt det. För jag blir ärligt talat så fruktansvärt uttråkad av att inte ha något för mig. Visst kan jag umgås med folk, träna m.m. men mer än det? Jag måste ha något att göra, något som tar mitt fokus för några timmar. Alltså skolan, läxor och prov. Det är inte så att jag avgudar skola, men det är roligt att ha något att göra som inte är kul. Det låt väldigt konstigt, men jag menar bara att det är gött att tänka ibland, på viktigare saker än: "Vad ska jag göra idag?"  Och just därför tror jag att mitt sista sommarlov kommer bli det bästa! Tillräckligt mycket ledighet för att roa mig men samtidigt tillräckligt mycket jobb för att hålla mig sysselsatt. + att jag under tiden får längta efter ledigheten :D awesome.


Hur spenderas sista dagen?  jo,, på verandan med John ajvide lindkvist i örat.  "Pappersväggar"





Kommentarer
Postat av: sofia

Johanna, jag håller med dig helt totalt! klart man har vissa lediga dagar, men då vill man vila upp sig som sagt. usch för det här! men det är bra med jobb, pengar och erfarenhet ;D fast ändå... sugeeer. TACK FÖR TIPSET OM FACEBOOK! jag håller på att dö varje gång. :D

2009-06-22 @ 22:13:57
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0