Antikrundan.

Idag har jag börjat mitt nya liv som antikrundan guide! (aka: sommarvikarie inom vården) Det första jag mötes av i morse, bortsett från Dässi och Ulrika var lukten av en pensionärer. I vanliga fall när jag t ex är hos mormor älskar jag lukten av tantig parfym och gamla möbler. Men inte den här gången! Nu var det för många pensionärer på en och samma gång! För många dofter, som tillsammans inte utgjorde en så attraktiv doft. Nu får de ju i för sig lukta gammal och senil, för det är ju inte som "Doftinspektör" jag jobbar som. Utan som en sommarvikarie inom vård och omsorg. 
Dock är det ett gäng roliga och trevliga pensionärer som bor där och jag tror det kommer bli en rolig och annorlunda sommar. (och jag ser fram emot lönen!)

Efter jobbet cyklade jag raka vägen hem, tog mig två smörgåsar, satte på mig träningskläderna och gick/joggade/sprang ut till mormor. 1mil ut till mormor och jag gjorde det på hela 1h och 40 minuter.  Ni kan alltså räkna ut att jag joggade/GICK mesta delen av vägen. Jag joggade långa sträckor och gick när jag inte orkade mer. Dock inte i rackenkurvan. Jag såg nämligen en snygg kille där så då tog jag i och sprang (Jag hade jäkligt fula kläder på mig, och ville inte riskera att någon såg mig för länge i dem.)

Nu vet ni vad jag har gjort idag. Mina kusiner från Stockholm har anlänt också. Trevligt.


"Jag uppskattar denna utsökta vas som förmodligen är gjord under renässansen till ett värde på hela 25.50:-" 
Från kvällens antikrunda med Johanna Wide i spetsen!   :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0