Kanske var det extra stylat?

Skolan var lika tyst som vanligt, då jag några minuter innan den andra timmens lektion precis skulle sluta, kom in i skolans entre. Försiktigt tog jag av mig mössan som var dyblöt av snö, så att den inte skulle blöta ner hela mig. Jag skakade ur det värsta av de då ganska blöta snöslasket som täckt min mössa och la in den i mitt alldeles för trånga och stökiga skåp. Jag gav en blick åt klockan för att upptäcka att det var bara ett par tysta minuter till innan skolans entre skulle fyllas, med en massa onödigt pladder. Detta gjorde mig inget, men just nu hade jag önskat att tystnaden skulle råda bara ett par minuter längre. Men så bröt det ut. Jag hängde in de resterande ytterplaggen i mitt skåp, innan jag förflyttade mig till dagens första lektion, Foto A. Dagen flöt på som vanligt, mina kompisar var som vanligt på topp men jag kände att jag helst bara ville hem, lägga mig i sängen och försänka mig i min bok. Timmarna passerade och efter lunch gick jag och Emma ner i kafeterian för att se om dagens tidning hade något att upplysa om. Men som vanligt fanns det inget speciellt underhållande, men så kom jag ihåg att jag skulle visa Emma en sak på internet, så vi gick till biblioteket för att kolla. Väl vid entrén till biblioteket träffade vi Lotta och Isa, några minuter av innehållsrikt skvaller delades och både en överraskning och ett faktum ligger nu förvarat i minnet. Lotta berättade även om vad hon hört Dessie och Erik prata om, hon såg exalterad ut när orden ringlade ur mun på henne 
- du och Anna ska få hålla i solidaritetsdagen i år!  häpen över vad hon just yttrat sig om, måste min förvirring ha visats tydligt i mitt ansiktsuttryck. För det dröjde inte länge för ens hon berättade vad hon hör Dessie och Erik pratat om i matsalen.
Glad som jag kände mig för att äntligen få min vilja igenom, halvsprang jag ner till kafeterian, där jag senast sett Anna för att berätta den glada nyheten. När jag rundade hörnet sprang jag nästan in i honom, han såg annorlunda ut idag. Han hade gjort något med håret, Kanske var det extra stylat. Jag kunde inte sätta pricken på det, men det var något som såg annorlunda ut, och detta på ett bra sätt. Jag kände plötsligt att jag allt för länge hade stannat upp honom och flyttade mig lite smidigt åt sidan. Det hade känts som en evighet mellan oss men antagligen hade bara några gnutta sekunder passerats. Anna syntes inte i kafeterian så jag gick upp till biblioteket igen för att möta upp med de andra. 
Dagens passerade och dagens sista lektionen avlutades med matte, inte mitt favorit ämne - men det måste göras- 
Men även matte timmarna hade sitt syfte, i mellan åt då jag inte pratade eller skrattade med Jojo, 
undrade jag fundersamt på om han hade märkt mig....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Johanna förbereder sig för skrivkursen ;D

2009-01-19 @ 22:06:51
URL: http://paaset.blogg.se/
Postat av: Anna

Hmm, detta var något som du inte berättat för mej.. Det mystiska mötet alltså..

2009-01-20 @ 21:02:09
URL: http://annailona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0