När dagen går...

Idag har dagen gått fort, dock ingen bok ännu. Vi ( jag och Anna) har dragit runt med niorna hela eftermiddagen, de var inte direkt de mest motiverade "dags att börja" gymnasiemänniskorna! :P Sedan på eftermiddagen, när jag och Anna hade dumpat kyrkebyeleverna kom centraleleverna. Centraleleverna gick med två från KU3 istället, de kom upp till oss (KU2) på vår kulturhistoria. Det vara nog ett av de roligaste klassrummen under dagen skulle jag tippa på :) Vi höll nämligen på att måla renässans målningar (jag vart ganska så nöjd med min). Och mitt uppe i allt " Ååå vi är det bästa programmet" Och typ "vi gör det och det" ,, så skulle jag lägga in en smidig kommentar om att vi målade så som geniet Leonardo Da Vinci gjorde när han målade "den sista måltiden" .! Men istället för att säga något om Da Vinci, klämmer jag ur mig: 
" Vi målar som geniet  Leonardo DiCaprio gjorde"!   Efter att jag förstod vad jag sagt (tog någon minut) så började jag asgarva!, de stackars niorna måste ha trott att jag var helt skruvad! Haha..

Aja nu måste de ju i alla fall fatta vad roligt man har när man går kultur! ;) 

Sedan har jag fått väldigt mycket smicker den här veckan (ovanligt mycket)! väldigt trevligt, men jag blir så himla generad! Känns som att kinderna ska brinna upp! Fast det är en positiv sak med mitt ansikte, det blir aldrig rött! Mycket praktiskt :D
Haha,, nu ska jag kolla på NCIS och gå och lägga mig! :D

Pusspuss! *

Kommentarer
Postat av: sofia

haha, kultur äger :D

2009-01-15 @ 20:10:55
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0