Med ett ryck!

Jag hade hört mamma och min syster tjafsa en lång stund, om att min lilla syster skulle komma försent till skolan. Jag hade knappt märkt att min bror kommit in i rummet och satte mig därför upp i sängen med ett ryck när han frågade om jag inte skulle kliva upp snart. Han frågade något oväsentligt och vände sig därefter om och gick ut ur rummet. Trött och fullt medveten om att han hade rätt, gjorde mig illa till mods. Efter ytterligare några minuter av att stirra rakt in i väggen bestämde jag mig dock för att stiga upp. 
Frukosten gjorde mig gott, då den varma chokladen värmde om hjärtat. Jag plockade snabbt bort efter mig och gick sedan sakta fram mot fönstret för att se vad termometern hade att säga om vilket klädval jag skulle göra. Av ren överraskning såg jag att jag missat att det låg tjockt med snö utomhus, och att det snöade för fullt. 
Med ett leende gick jag uppför trappan i hopp om att snön den här gången skulle få ligga kvar.



Vi syns senare.. pussar*  ha en trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0