Om det är något jag kanske trivs med?

Jag tror jag vill bli lärare. Men så var jag och Lotta ute och gick härom dagen. Under turen pratade vi om framtiden -den verkar så nära- och jag berättade om att jag skulle kunna tänka mig att läsa till lärare. Lotta poängterade någon gång under samtalet att hon ville ha ett roligt, men ett ganska bra jobb (pengaväg) Det fick mig att tänka om, Jag kom fram till att i hela mitt liv -sen jag började tänka på jobb- har den ständiga frågan varit "Hur mycket kommer jag att tjäna?" Nu slog det mig att en lärare får, vad?! typ 15.000:- efter skatt. Det är ju inte direkt en höjdare lön. Men så smög sig tanken in att, kanske behöver jag inget välbetalt jobb, bara jag trivs!? Och det är nog så jag ska se det! Jag tänker inte sitta framför en dator, klicka och ha tråkigt, tjäna en förmögenhet men inte trivas! Det är det inte värt!  Visst finns det säkert roliga, välbetalda jobb. Men just nu känns lärare som det rätta valet. Och visst kommer jag hinna ändra mig tusen ggr innan det är dags att börja plugga igen. Jag får vänta och se vart vindarna tar mig!

Overandout-

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm, jag ska komma på något bra åt dig :D Flygvärdinna? ;)

2009-08-10 @ 20:41:02
URL: http://www.metrobloggen.se/madeleinez

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0