Nu får jag allt ta och ge dig en kram!

Jag vet att jag klagat över jobbet. "Det är så jobbigt!" "Jag kanske kan sjukskriva mig" Men idag har jag insett allt det som är bra med det här jobbet.

Alla min goa gubbar och tanter är enormt tacksamma för allt jag gör. Jag känner mig behövd och omtyckt. De babblar på om sina dagar som inte innehåller så mycket, jag ler och ställer frågor. Bara de få minuterna som jag pratar och umgås med dem kan göra hela deras dagar. Idag t ex, var jag och Dässi ute med två av våra pensionärer. De blev jätteglada över att få komma ut och vi pratade och hade jätte trevligt. När vi sedan kom hem säger den lilla tanten -som också är min favorittant- så här : "Ja, Johanna. Nu ska du ju sluta i morgon. Nu får jag allt ta och ge dig en kram!"
Söt människa!

Livet är fint! Nu ska jag snart övningsköra, det kommer gå bra. haha. skämtare!

Overandout-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0