Kantareller, tea och Melissa Horn!

Nu sitter jag hos mor igen. Jag är världens morsgris, direkt jag inte är hos mamma (nu talar vi inte om timmar utan dagar) så längtar jag hem igen. Nu har jag spenderat helgen hos far. Det har dock inte vart mycket hemmaspenderande. Mesta tiden har gått åt till antingen smink, förfest eller bryggan. Mycket bra kombination enligt mig. 
Hamnfesten var trevlig, jag gick inte förra året och var väldigt nära på att skita i det i år med. Men lyckligtvis gick jag, och nu sitter jag här, trött och luktar skog. Skogslukten kommer ju givetvis inte från bryggan. (ganska tur att bryggan inte är placerad i skogen! Det skulle vara lite konstigt kanske?) Jag har däremot vart och plockat svamp med pappa idag. När vi hade plockat våra LITRAR med svamp säger plötsligt pappa, "Nu får du absolut inte berätta var du vart! Tänk om någon vill plocka min svamp!" Töntig! Hahah. Visst, svamp är gott! Och det är mega mysigt att plocka kantareller och gå runt och skita ner sig i skogen. Men det är ju inte så att det försiggår något hemligt "kantarellkrig"!



- Vad gör du här? Säger mannen med en gnutta instabilt vansinne i rösten.
- Jag är här för att plocka kantareller! Den andre mannen hukar sig ner, beredd på en snabb attack!
- Sluta plocka nu och dit liv är besparat! 

Spänningen ökar drastiskt, männen har börjat cirkulera i en vid cirkel. Kantarellkriget har pågått i decennier. Och nu är det upptill bevis! Vem är man nog att plocka de finaste kantarellerna?

- HA! Mitt liv är besparat! Vem tror du att du är? Mr Kantarell kanske?! Fnysnigen ekar mellan granarna och snart sätter striden in!

Männen har kommit tillräckligt nära för att dra sina vapen.

- Onej! Svamprensaren 2000! Dom finns ju inte ens i Sverige än!    Mannens röst darrar på de sista orden
- Haha! Jag åkte till Charlottenberg! Sucker!!  
- Du har en chans kvar. Backa, eller så rensar jag dig för evigt!   Mannens skärpa i rösten går inte att ta miste på!
- Jag ger mig! Det finns ingen som plockar svamp som du! Jag försvinner från skogen förgått! 


Så här kan en helt vanlig Svampduell se ut! Var alltså glad att jag inte angav mitt hemliga svampletarställe! Det kunde ha varit ni som stått utan svamprensaren 2000!


Overandout!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0