"Känn ingen sorg för mig Göteborg" (jag kommer tillbaka!)

Jag säger som Håkan Hellström: "känn ingen sorg för mig Göteborg"!!!  Ååh vad jag älskar den staden, jag trodde jag tyckte om dialekten!, men efter en helg där insåg jag att den var ganska ful, men det stoppar mig INTE!! Jag ska flytta dit. (om två år dock, men tiden går fort!) 
Helgen där (hos Andréa ) var jätte bra! Jag har nog aldrig någonsin shoppat så mkt, eller för så mkt är nog en mer korrekt mening. Det var trevligt att vara hos Andréa också, vi är ganska lika så vi kommer bra överens (enligt mig) jag springer dock inte 20km som "lugnpass" utan 2km :P haha. 
Som jag tidigare nämnt hade hon världens finaste lägenhet, och även om Andréa själv inte gillade kökstapeterna så gillade jag dem med. Allt var finast fint. Det var toaletten som var lite sneaky, ljusknappen satt utanför toaletten. Något jag missade x-antal ggr.

Nu kommer en lite bättre summering än mitt drabbel om hur PERFEKT Göteborg är och hur FIN Andréas lägenhet är.

Fredag: Jobbar , packar och gör allt annat onödigt i Arvika. Som t ex titta på mina tågbiljetter var femte sekund för att se att de fortfarande finns kvar. Klockan 18.10 går tåget och jag är på G mot Göteborg. Eftersom det är en massa jobbiga människor som planerar inför tågtrafiken, finns ingen direkt linje mellan Arvika-Göteborg. Då ingår istället en massa onödiga stopp. Som gör mig mer fokuserad på kolla på biljetten och fråga folk om jag verkligen är på rätt tåg än nödvändigt. Tillslut hamnar jag i Göteborg där Andréa möter mig. Eftersom jag kom dit ganska sent fanns inte speciellt mkt att göra. Så vi kollade lite TV och drack Tee. Somnar.(totalutmattning efter att ha koncentrerat mig på spårvagnarna länge)

Lördag : Shoppar! Andréa kunde inte följa med eftersom hon jobbade, och jag hade inte dragit med någon vän. Detta p g a att jag då måste gå i den personens favorit affärer, ha båttom i mina och att jag blir nojig över vilka kläder jag vill ha eller inte (är man på stan med någon frågar man alltid om åsikt) Jag käkade lite på Expresso House, shoppade lite mer och åkte sedan hem. Jag var så jäkla stolt över att klara åka spårvagn själv, ta rätt vagn o s v. Visserligen hade Andréa skrivit ner vilka jag skulle ta. Men eftersom hon började jobba tidigt vaknade jag runt 08.00 och gick upp. Så jag hade gott om tid att plugga in nummer, håll och avstigningsplats! Väl hemma visade jag Andréa mina fynd, provade lite kläder och smink. Andréa sprang en runda (typ 20km) Sedan gick vi till en närliggande Indisk restaurang och köpte lite mat. Hem, åt och sedan bar det iväg till Ullevi där vi smygkika U2 och drack vin. Jag lär mig :P  När det började dra sig mot slutet av konserten tändes 4 spotlights mot toppen av en pelare som satt på deras tält. Och helt plötsligt var det disco över Göteborg. På toppen satt en stor discokula. Fräsigt. Hem, åt, skratta åt minnen i sängen och tillslut somna. Denna dag snabbare då jag fann spårvagnarna lugnande. 

Söndag: Sov ganska länge, käka, duscha. Andréas kusin och moster kom. De gick och jag och Andréa åkte in till stan. Andréa som hade shoppingförbud struntade i det för några timmar och jag som inte hade något som ens kommer i närheten av förbud shoppa mer, dock inte lika mkt som gårdagen. Vi åt på en restaurang som hette Slimfood. Som ni hör på namnet var det "smalmat" Men vad gott det var! Blandade sallad, och vad mkt det fanns att välja på. Soltorkadetomater, sallad, gurka, fetaost, mozarella, proccioto, majs, oliver, kyckling, bröd, äpple och mkt mkt mer. Gott.
Sedan hade dagen gått och jag måste hem till lilla, inte så längre så attraktiva Arvika. Inte längre så nervös satte jag mig på tåget och så bar det av hem. MEN! jag kommer tillbaka. Det vet jag, det ska jag, det måste jag!

Bästa köp: concelern eller mina pumps? kanske träningsbyxorna.  Haha nu vart det mer än en grej ;)

Tack för en underbar helg.


Overandout-

Kommentarer
Postat av: Andréa

usch nu låter det som om jag är värsta hälsofreaket som bara springer och äter smalmat :) (tur att du klämde in det där med vinet!)



slimfood är ett väldigt töntigt namn, men maten är god!! och jag sprang faktiskt inte ens 7km där på lördan och igår kväll (när jag skulle springa 20) blev det bara 11 :)

2009-08-03 @ 21:59:49
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: wide

Haha. Inte hälsofreak kanske. Men mycket hälsosam. :P

2009-08-04 @ 06:32:28
URL: http://johannakristinaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0