Gott nytt år! :D

Gott nytt år på er!
Vaknade jätte sent i morse, eller i förmiddags rättare sagt, jag vakna kl 12.30-13.00, lite osäker på exakt när men det är inte så viktigt! Det som är viktigt är att när mamma kom för att skälla ut mig för att fortfarande sova, så kom jag på att det är nyårsafton och att jag var tvungen att säga Filipin för att vinna vadet! Så när min kära mor helt ovetande kommer in på rummet reser jag på mig och skriker Filipin! Mohahaha jag vann :P Ni som inte tillhör min familj vet förmodligen inte vad Filipin vadet är för något så därför ska jag förklara det för er :D

Under jul så köper man nötter, och det finns en nöt som det ibland av misstag blivit två nötter i ( det ligger alltså två nötter istället för en  i skalet). När man knäcker en nöt med två nötter i blir detta en Filipin nöt, jag vet inte om detta är något min familj kommit på eller om det är vanligt men iallafall. När man käckt nöten och upptäckt att det är en Filipin nöt så slår man vad med någon om t ex en chokladkaka, sedan bestämmer man ett datum då man ska säga Filipin sedan tar man varsin nöt och äter , Sedan är vadet igång!

Och nu var det ju så att jag vann vadet, så jag ska få mitt pris. :) Jag ägde henne hårt! :D

men nu ska jag åter gå till mitt sminkande, för jag ska snart till Lotta.

Tjenixen på er!

Kommentarer
Postat av: kakan

jag känner igen det där med filipin! :) hoppas ni hittar(har hittat) vovven!

2009-01-01 @ 14:28:30
URL: http://lovisally.blogg.se/
Postat av: Anna

HAhah mor och syster körde också filipin!! Mamma vann! :P

2009-01-03 @ 14:06:43
URL: http://annailona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0