girl next door :P

Jag satt nere i soffan djupt försjunken i min kulturbok, när PLÖTSLIGT! klockan ringer på dörren.
Jag som sitter ganska nära vardagsrumsfönstret sträckte lite ansträngt på mig för att se vem som vill mig nått.. Jag ser inte vem det är så jag kan inte bara skrika kom in, om det liksom inte är någon jag känner! Så jag hasar mig fram till dörren, med xelda och wilma tätt bakom mig .( de blir helt galna när det plingar på dörren,, de är så sjukt gosesjuka så de måste hälsa på alla som kommer och går )
Iaf så öppnar jag dörren, och där står granntjejen ( ca 8 år ) och tittar lite förvirrat på mig medans jag försöker knö in mina tjockis vovvar, så de inte ska välta omkull henne med kärlek..!
Iaf efter tappert försök får jag xelda och wilma att lugna ner sig, så att granntjejen kan säga vad det nu är hon vill.

följande konversation mellan mig och granntjejen:
Jo. - Hej?
GT. - Jag har jultidningar!
Jo. - Jaha,, men vi har redan köpt.
Detta är mitt sätt att slippa köpa jultidningar utan att behöva såra de små lintottarna.
GT. -Ja jag vet,, det är ju det jag kommer med!
Granntjejen ser lite surt på mig,, hon ville väll hem istället för att stå och krångla med mig..
Jo. - Jaha har vi köpt,, vänta så ska jag hämta pengarna.
Jag var bara lite förvirrad när jag gick för att hämta pengarna, smått skrattande åt mig själv p g a att jag inte fattade tillräckligt snabbt.
GT. - Tack!
Jo. - Hej då!

Det visade sig att mamma hade köpt en sådan där årskalender av granntjejen och där står jag som värsta fånet och försöker få i väg lintotten :P

Vad B jag känner mig, speciellt när hon säger att det är av henne vi köpt! hehe,, menmen nästa år kanske hon inte kommer då,, när hon vet vad trög jag är som inte fattar lika snabbt som en 8 åring!


nattinatti alla kulturläsandeflummister! ^^

Kommentarer
Postat av: Lotta

Way to go Wide! Lika smidig som vanligt!

2008-12-08 @ 21:15:19
URL: http://paaset.blogg.se/
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hej! Om intresse för ny design till din blogg finns är du välkommen in till min design sida!

2008-12-08 @ 21:19:40
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Andréa

Haha :)



Jag längtar hem till wilma och xelda nu också!

2008-12-08 @ 21:54:33
URL: http://lopningolivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0